Emme ole vielä aloittaneet kierrostamme, mutta kädellinen on kuulemma tehnyt jo hankintoja. Hän tilasi tällaiselle hurjalle pedolle sopivan istuimen, jonka saa kiinnitettyä turvavyöhön ja joka on korotettu niin, että pienikin koira voi katsella etupenkiltä ulos. Ikään kuin MINÄ tarvitsisin koroketta... Istuimessa on myös oma turvavyö, jonka voi kiinnittää minun tuleviin valjaisiini. Enhän MINÄ turvavyötä tarvitse, mutta se on siksi, etten tuhoaisi toista autoa totaalisesti, mikäli tulee kolaritilanne ja minä lennän tuulilasin läpi vastaantulijan keulaan. Minä itse olen tuhoutumaton, mitä nyt polvi vähän reistailee, hammaskiveä kertyy ja jotkin pyllyrauhasjutut joskus vähän tukkeutuvat.

Ei tämän enempää pyllyrauhasjutuista!

Ehkä minun on aika komentaa kädellistä laittamaan kuva autosta, jolla matkaa on tarkoitus tehdä:

WP_20170113_16_07_53_Pro.jpg

Tämä on Sanelma. Sanelma on merkiltään Seat Leon ja siinä on perässä vielä jotain tekstiä ja numerohässäkkää. Siinä on vain litrainen moottori, mutta olisittepa nähneet kuinka kädellinen ohitti sillä rekan matkalla Hankoon! Edellinen auto, Pirkko, kiihtyi hitaammin ja vei silti samanlaisessa ajossa 50% enemmän (4,6 + 50% = 6,9) sitä letkusta tulevaa juttua, jonka hintaa kädellinen aina kiroaa. Eikä kädellinen edes ajanut Hangon reissulla ihan kilteimmällä tavalla.

Toivottavasti virallinen Hangon-keikka osuu kesäaikaan, se oli nimittäin pimeänä ja myrskyisenä tammikuisena iltanakin aivan ihanan näköinen kaupunki.

No niin, se Hangoista ja autoista, nyt kuvia minusta:

WP_20170113_15_37_11_Pro.jpg

Tässä olen minä tomerana.

WP_20170113_15_35_28_Pro.jpg

Tässä eliminoin ilkeää lumipaakkua.

WP_20170113_15_34_56_Pro.jpg

Tässä juoksen niin lujaa, ettei kädellisen kamera pysy perässä. Kädellinen saa luvan opetella kuvaamaan, aion nimittäin juosta kaikkialla yhtä lujaa!

WP_20170113_11_50_57_Pro.jpg

Tässä olen tomerana pallo suussa.

WP_20170113_11_50_03_Pro.jpg

Tässä olen... Okei, ymmärrän vihjeen, kuvia on laitettu tarpeeksi.

Kädellisen äiti keksi, että tämän minun matkailuni voisi yhdistää Suomen 100-vuotisjuhlavuoteen. Kädellinen on selvästikin vakuuttunut siitä, että "vuotisjuhlavuosi" on korrekti yhdyssana...Nyt kädellinen sitten miettii, että voisikohan tähän jotenkin liittää esimerkiksi Suomea rakentaneisiin vanhuksiin (kädellisen mielestä "vanhus" on edelleen korrekti termi elämää kokeneesta ihmisestä) ja eläinsuojelutyöhön liittyviä hyväntekeväisyystempauksia. Joka tapauksessa tämä liittyy ensisijaisesti minuun ja jos en jaksa matkustaa jokaista manner-Suomen kuntaa aakkosjärjestyksessä läpi, en sitä myöskään tee.

Kädellinen ottaa kuitenkin ideoita vastaan. Minä itse lopetan sanelun tähän ja käyn nukkumaan. Te ette sitten nähneet tuota viimeistä kuvaa!