Hei! Se olen jälleen minä, maailman ensimmäiseksi upea koira! Koska emme VIELÄKÄÄN ole lähteneet kiertämään Suomea, täytyy minun pitää meteliä kotoa käsin. Tai käpälin pikemminkin.

Olen ollutkin kotona melkein joka päivä tällä viikolla, lenkeistäkin suurin osa on tehty Askolassa. Tiistai-iltana sentään tepastelimme Helsingissä, kun kädellinen kävi niissä viimeksi mainitsemissani avajaisissa. Se näki siellä kuulemma ainakin neljä sellaista ihmistä, joiden sylissä olen ollut, mm. Aurora-kädellisen ja hänen ihanan äitinsä, jonka kanssa olen lenkkeillyt Porvoossa ja Vantaalla. Hetken jo mietin, että olisi sittenkin pitänyt mennä niihin kekkereihin pistämään paikat mullin mallin, mutta toisaalta oli ihan kiva katsella lämmitetystä autosta alipukeutuneiden helsinkiläisten taapertamista kylmässä illassa. Kun kädellinen palasi, lähdimme itsekin taapertamaan, mutta me emme palelleet. Minulla on turkki ja kädellisellä toppatakki sekä Jonna-kädellisen antama pipo. Tepastelimme eteläistä ja pohjoista Hesperiankatua suuntaan ja toiseen, välillä vähän jokaiseenkin suuntaan, ennen kuin palasimme autolle ja hurautimme kotiin.

En ymmärrä miksi kädelliset antavat lenkkipoluille niin tyhmiä nimiä. Eteläinen Hesperiankatu? Siis mitä ihmettä? Ihan selvästi sille, kuten melkein kaikille muillekin Helsingin kaduille, tulisi antaa nimi "Lenkkipolku jonka varrella on kamalasti autoja ja tosi isoja taloja". Olisi paljon helpompi löytää oikea katu siitäkin kaupungista, kun joka kadulla olisi tuo nimi. Tarkemman osoitteen löytää, kun sanoo taksikuskille tai navigaattorille esimerkiksi koordinaatit "se kadunkulma jossa Lara haukkui iloiselle pienelle pennulle". Paljon helpompaa kuin yrittää löytää Eteläisen Hesperiankadun ja Mechelininkadun kulma sieltä miljoonan erinimisen kadun seasta. Sanonpahan vain!

Kädellinen aloitti tänään isomman siivouksen. Sen piti tehdä se jo viime viikonloppuna, mutta sen tyhmä surutauti pilasi koko homman. Nyt se on hinkannut vessaa ja entistä eteistä, jotka kuulemma joskus muodostavat vielä yhdessä ison kylpyhuoneen, ja pessyt pyykkiä sekä tiskiä ja sen sellaista, imukoneenkin kanssa se sohi ympäri valtakuntaani. Minulla oli oma onnenhetkeni, kun tuo hieman rauhaton sielu kaivoi tiskipöydän alakaapista aarrepussin ja jätti sen avonaisena siihen lattialle lisäaarteiden keräämistä varten, mutta sitten se yhtäkkiä lähtikin tyhjentämään pesukonetta ja jätti minut vartioimaan aarteita. No, minun erehtymätön vainuni kertoi heti, että pussissa oli sellainen rasia, josta kädelliset kaapivat liukastetta leipiensä päälle, eikä sitä taaskaan oltu nuoltu puhtaaksi. Siksipä päätin olla avuksi ja kaivoin sen sieltä suodatinpussien ja sipulinkuorien (kädellisillä on outoja aarteita...) alta ja nuolin kiiltävän puhtaaksi. Kädellinen vaikutti toooodella kiitolliselta, kun se palasi pyykkikeikaltaan. Näin avulias minä olen!

Kädellinen lähtee kohta Helsinkiin katsomaan sitä Synkkää Saaraa, josta kerroin aikaisemmin. Kyllä se nyt juoksee ympäriinsä. Eilenkin se oli Jonna-kädellisen kanssa Porvoossa katsomassa jotain 50-sävyistä kreisikomediaa. Ainakin ne olivat kuulemma nauraneet vedet silmissä yhdelle kohtaukselle. Tämän illan reissu ei minua haittaa, tuleehan Tomi-kädellinen tänne minua palvelemaan ja minä tykkään hänestä kovasti.

Laitan vielä muutaman kuvan:

FB_IMG_1486827346368.jpg

Tämä on arkistokuva. Tässä olen lenkillä Porvoossa ja löysin meille oivallisen oikopolun erään kiusallisesti reitillämme olleen talon läpi. Jostain syystä kädellinen ei suostunut seuraamaan.

FB_IMG_1486827439503.jpg

Tässä kylven kevätauringossa mitä sensuelleimmalla tavalla.

FB_IMG_1486827454819.jpg

Näyttääkö peppuni isolta tässä kuvassa?