Hei! Minä täällä taas! Anteeksi, että annoin kädellisen kirjoittaa edellisen päivityksen ilman ohjeistustani. Lopputulos oli synkkä, mutta ei kai kädelliseltä voi parempaa odottaa, ne tyypit nyt vain murehtivat liikaa.

Ihan niin kuin tämä turvallisuustouhukin! Minun pitäisi muka olla kiinni jossain vyössä ajon aikana, vaikka pärjäisin ihan hyvin irtohurttanakin, olen pärjännyt jo viisi vuotta. Siitä huolimatta kädellinen hankki sellaisen valtaistuimen, jonka saa turvavyöhön kiinni, ja minulle sellaiset valjaat, jotka saa kiinni siihen istuimeen. Höhlä joutuu hankkimaan vielä jatkopätkän istuimen hihnaan, koska olen niin MASSIIVINEN, ettei tuo nykyinen riitä. Muuten istuin vaikutti ihan kivalta ja valjaat olivat suorastaan hassunhauskat, sain niiden kanssa ihan kunnon hulluvillipentuhepulin kädellisen työpaikan pihamaalla. Koska kädellinen tekee tyhmänä palkkatyönsä päivänvalon aikaan, joutuu se ottamaan kaikki projektikuvat pimeällä. Siksi nämä minun turvavarusteeni eivät oikein kunnolla näy:

WP_20170119_16_49_28_Pro.jpg

Tässä valtaistuin ilman minua.

WP_20170119_16_54_04_Pro.jpg

Tässä valtaistuin minun kanssani.

Oletan, että varsinaisen projektin aikana kädellinen osaa kuvata kunnolla ja oikeassa valaistuksessa, nämä räpellykset ovat surullista katsottavaa...

Olen suunnitellut, että ensimmäisen kiertoajelun voisi tehdä jo 3.-5. helmikuuta, jolloin ehtisimme käydä Akaan, Alajärven, Alavieskan, Alavuden, Asikkalan ja Askolan. Perjantain iltalenkki Akaan maisemissa, ensimmäinen yöpyminen mahdollisesti Akaan ja Alajärven välillä, lauantain aamulenkki Alajärvellä, päivälenkki Alavieskassa, projektin ulkopuolinen iltalenkki ja toinen yöpyminen todennäköisesti Multialla kädellisen äidin nurkissa, siitä myöhäiselle aamulenkille Alavudelle, päivälenkille Asikkalaan ja iltalenkille Askolaan. Matkaa tulee n. 1200 kilometriä ja bensakuluja satakunta euroa ajo-olosuhteista riippuen. Ne eivät tosin ole minun murheitani, minä en aja enkä maksa!

Ensimmäisillä paikkakunnilla ei asu sen enempää minun kuin kädellisenkään tuttuja Askolaa lukuunottamatta, mutta vieraatkin voivat toki ilmoittautua lenkkiseuraksi. Tarkempia kellonaikoja ja lenkkipaikkoja selvitellään parhaillaan ja ne kerrotaan vielä reilusti ennen lähtöä. Ruokailu- ja taukopaikoista otetaan myös vinkkejä vastaan, kädellinen saa nimittäin pysähdellä matkan varrella useaan otteeseen, sillä minä en aio olla siirtymätaipaleilla pelkkä kopassa tuhiseva pehmolelu. Jos kädellinen sellaista yrittää, aion piereskellä sen verran tarmokkaasti, että sen on pakko pysähtyä tuulettamaan autoa!

Aika monelta paikkakunnalta on jo ilmoittautunut lenkkikavereita. Ainakin Iisalmi, Jyväskylä, Lahti ja hännänhuipuksi päätynyt Äänekoski ovat mukana. Kenties esimerkiksi Ronja ja Raiku Mäntästä sekä Penni Pudasjärveltä ovat myös kiinnostuneita. Pelkkiä kädellisiäkin hyväksytään mukaan, mutta hieman minua kyllä hirvittää, kun tuo minun kädelliseni toivoo erästä rovaniemeläistä kultaseppää lenkkiseuraksi. Sepäthän ovat isoja, karskeja miehiä, jotka takovat valtavilla vasaroilla metallista hevosenkenkiä ja kirveitä sun muita. Minua on aina sanottu kultaiseksi, en siis oikein tohtisi viettää aikaani kultasepän läheisyydessä. Päädyn vielä jonkun poroporvarin hevoselle jalkineiksi. Kädellinen kyllä väitti minun olleen viime talvena tuon kultasepän sylissäkin, mutta suvaitsen epäillä. Muistaisin takuulla, jos olisin ollut karskin nahkaesiliinaan sonnustautuneen miehen sylissä! Sinä päivänä tosin kiersin aika monta syliä...

Kädellinen aikoo mennä pesulle eikä halua ottaa kirjoitusvälineitä mukaan, päätän siis päivitykseni tähän.